BU BİZİM HAYATIMIZ MI?

BU BİZİM HAYATIMIZ MI?

Kısmen...

Çünkü hayatımıza bir şeyler bağlayıp duruyoruz, örneğin sigara. Bir kullanıcı olarak yazıyorum sizler gibi, bütün zararlarını bilmeme rağmen sigara içiyorum. Sigara bana göre tamamen can sıkıntısı, yahut yasaklardan ötürü tatlı gelen kötü bir alışkanlık.
Bunu bile isteye kendimiz alışkanlık haline getiriyoruz. “Canım sıkıldı bir sigara yakayım, bu gün çok mutsuzum bir sigara yakayım, aaa sende mi içiyorsun ben sana eşlik edeyim madem”... Bahaneler bahaneler.
İçmek için illa ki bahanemiz var ama bırakmak için hiç bir zaman yok. Çünkü beşeriz, şaştık mı şaştığımızla kalırız. Bu günün işini yarına bırakırız, erteleriz sürekli, bahanelerimiz var ya zaten erteler dururuz. Sonra da kalana karlar yağar. Sigara kadın veya erkek işi gibi de konuşulmamalı. Bu duruma çok karşıyım. Size alışkanlık ise bize de öyle. Yargılamaktan vazgeçin! (Her iki cins adına)

biz mi sigarayı içiyoruz sigara mı bizi ile ilgili görsel sonucu


... Dedim ya beşeriz diye, duyduklarımızdan ders çıkarmak yerine yaşarız inadına doğruyu bilsek de kendi doğrumuza gideriz. “Aman ileride bırakırım zaten”, “Bana şu an bir zararı yok.”...Yataklara düşmeden atamayız elimizden.


biz mi sigarayı içiyoruz sigara mı bizi ile ilgili görsel sonucu
Biz mi sigara tüketiyoruz, sigara mı bizi?


Çevremde hemen hemen herkesin elinde mutlaka sigara görüyorum bu bir sorundur. Sadece dünyalık değil ahiretlik de bir sorundur. Ve en önemlisi kul hakkıdır. Bizim kirlettiğimiz atmosferi milyonlarca insan soluyor. Birbirimize sigara uzatmak yerine kul hakkına girdiğimizi hatırlatalım. Sadece vücudumuza verdiği zararları herkes biliyor, duyuyor. Biz Hak'tan bahsedelim.
Annelere de seslenmek istiyorum. Hamile iken sigara tüketmek bebeğiniz daha doğmadan öldürmek gibi bir şeydir. Hanginiz kendi isteğiyle engelli bir bebeğe sahip olmak ister? Bebeğinin acı çekmesini? Büyüdüğü zaman arkadaşları tarafından aşağılanmasın? Hayatı boyunca mutsuz kalmasını?




Can sıkıntılarınız, alışkanlıklarınız, bağımlılıklarınız vs. her ne olursa olsun hiç bir bebek bunu hak etmez. Dünya da ki en merhametli yaradılışa sizler sahipsiniz. Bu duyguya kulak verin. Bebeğinizin kalp atışlarını dinleyin ve onun durmasına izin vermeyin.
Unutmayalım ki sigaranın bir insan vücudunda beş sene boyunca etkisi kalır ne kadar erken o kadar iyi, ben sigarayı bırakalı 3 gün oldu umarım blogum sizin de sigarayı bırakmanıza vesile olur. Hep birlikte bu görüntülerden kurtulmak için likelayım 😊


Yazar: Zeynep ŞAHİN


0 yorum: