EĞİTİM DEĞİŞTİRİR

EĞİTİM DEĞİŞTİRİR

Eğitim  dünyayı, insanı, zamanı değiştirir. Öğrendiğin zaman, anladığın zaman ve farklı bakmak istediğin zaman her şeyi yapabilirsin.
Eğitim düşüncelerin birleşmesi ile ortaya çıkacak yeni oluşumlardır.


Eğitim insanların her geçen gün refah seviyesini yükseltmekle birlikte, bilgiye ve gelişime olan ihtiyaçlarının da artmasına neden olur. Bu yüzden  biraz daha gelişmeye ve insan hayatını kolaylaştırmaya yönelik araştırmalar yapılır. Eğitim alanında gelişmeyi hedef alan ülkeler ise bu adımın temellerini atmak için eğitime küçük  yaştaki çocuklardan başlar. Eğitimdeki değişimler insanların fikir yapısını değiştirmekle birlikte hayata ve olaylara olan bakış açısını da geliştirir. Eğitim sayesinde savaş durumlarının ve ölüm olaylarının azalmasına ve ülkeler arası değil  dünya barışının da sağlanmasına  açıkça ortam hazırlar.
Eğitim küçük yaşta geleceği ve mesleği aşılamakla daha kalıcı hale gelir

Eğitim bir bireyin sadece bilgi darağacını genişletmekle kalmaz; kendine yeni bir yol ve yeni bir hayat çizmesine de ışık tutar. Meslek, bir insanın kalıcı olarak geleceğinin temel taşıdır. Meslek sahibi birey olabilmenin tek , uzun ve başarılı yolu EĞİTİM dir....

En temel ve mukaddes meslek olan öğretmenlik günümüzde değeri bilinmese de çok zorlu süreçlerden sonra sahip olunan bir meslektir. Bu meslek için;

-    Akademik anlamda öncelikli olarak öğretmenlik bölümü olan bir liseye gidilmeli,
-   Üniversite  alan birim içeren eğitim fakültesi okunmalı,
-   Üniversite eğitimi sonrası kesin verilecek olan kararla birlikte öğretmenlik alanı seçilmeli,
-    Ama en önemlisi kişilik ve karakter - düşünce yapısı olarak bu meslek benimsenmeli ve gelecekte yaşanacak olumlu - olumsuz her şeyin bilincinde olunmalı.      


Eğitim bir atletizimdir. Yorulacağını  bilsen de hedefinden
VAZGEÇMEMELİSİN


                                                                                                                                                                                                                     
 DÜŞÜNCE + KARAKTER+ EĞİTİM =     DEĞİŞEN HAYAT

                                                                                             
Eğitim bir çiçektir ve bu çiçeği sularken ona hayat veririz. Bunun yanında yeni hayatlar kurarız. Günümüzde gelişen ülkelerde eğitim ön saftadır. İyi bir gelişim için bilinçlenme de şarttır. Maalesef ki Türkiye diğer ülkelere göre çok geride kalmakla birlikte özellikle batı illerine göre Güneydoğu Anadolu bölgesi eğitim bakımından daha arka planda kalıyor. Bu sorun sadece Güneydoğu Anadolu bölgesinin değil tüm Türkiye'nin sorunu olmalıdır ve bunun için gerekirse konferanslar düzenlenip bilgi panelleri verilmelidir. Kısacası eğitim güneştir, sadece bu güne değil yarınlara ışık tutmalıdır ve bir o kadar da önem verilmelidir.  


Sevgiyle başarılan yolun sonunda SEVGİ yeşertilecek yürekler bekler
ÖĞRETMENLERİ









SON OLARAK MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN SÖZÜ


Yazan: Öznur BAŞKASAP

0 yorum: