ÜNİVERSİTE GENÇLİK GAZETESİ

                    ÜNİVERSİTE GENÇLİK GAZETESİ 


ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZLERİN ESERİ OLACAKTIR…M.KEMAL ATATÜRK


 SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ YILDIZELİ MYO ÖĞRENCİLERİ ÖĞRETMENLER HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİ ANLATIYOR !!! 


 ÖGRENCİLERİN HOCALAR HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ 

 SEVİL HOCAMIZ:Bilgisayar konusunda bilgi sahibi olmamızı ısteyen konuyu anlattıkdan sonra öğrencinin konuyu kavrayıp kavramadıgını soran ve tek tek bizlerle ilgilenen fedakar hocamız seviliyorsunuz… 

GÜLAY HOCAMIZ:Branşına iyi hakim olan ögrencilerede aktarmasını bilen, matematik dersini her haliyle sevdirip ögretebilen degerli gülay hocamıza tesekür ederiz seviliyorsunuz… 

 ÖMER HOCAMIZ:İnsan hak ve hürriyetine deger veren ve adaletiyle ön plana cıkan değerli hocamız seviliyorsunuz… 

 HALİL İBRAHİM HOCAMIZ:Çoğu zaman espirileriyle ama herzaman azimli öğreticiliğiyle bizleri muhasebe gönüllüsü yapan fedakar hocamız seviliyorsunuz… 

 AYŞEGÜL HOCAMIZ:Her cuma sabahı bizi güler yüzüyle karşılayan ve her haliyle samimi,candan olan ayşegül hocamız seviliyorsunuz… 

 KİFAYET HOCAMIZ:Jest ve mimikleriyle ön planda olan ,her haliyle bizi güldürüp neşelendiren tatlı hocamız seviliyorsunuz…

 EBUZER HOCAMIZ:Güler yüzüyle ve bi o kadar ciddi halleriyle sevilen ,bizi banka konusunda aydınlatan ve geleceğin bankacısı olarak eğiten degerli hocamız seviliyorsunuz…

 ALPER HOCAMIZ:Her haliyle sınıfa tahammül eden ve her zaman sabrını gösterebilen hoşgörülü ve anlayışlı kıymetli hocamız seviliyorsunuz… 

  YILDIZELİ KYK YURT ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARLA BAŞ EDEBİLME TEKNİKLERİ!!! 



 SORUN 1:SICAK SU SORUNU ? Sivas soguğuyla meşhur oldugunu bildikleri halde bize ketılı yasak edip bizi sıcak çaydan,sıcak kahveden mahrum bırakan kyk görevlileri !!!Bizi bu durumla sınamayın .? EVET kyk görevlileri size sesleniyoruz ketıla EVET!!! 

 SORUN 2:SERVİS SORUNU ? Servisin bir tane olup da bu kadar öğrenciyi bir anda götürmesi mümkün olmadıgı için derslere yetişmekte sıkıntı yaşıyoruz .Neden buna bi çözüm bulunamıyor. ALİ DAYI BİZ ÖGRENCİLER ADINA BU KONUYLA İLGİLENE BİLİRMİSİN ??

 SORUN 3:SIRA SORUNU ? KYK Geneline Sesleniyorum !!! Hayatımız hep aynı Yurtdan cıkıyoruz sıra ,yemekhaneye gidiyoruz sıra, kantine gidiyoruz sıra,yurdun dışına çıkıyoruz sıra , servise biniyoruz sıra , servisden iniyoruz sıra ,üniversiteye gidiyoruz sıra………. YOK MU BU SIRALARIN SONU ? !!!! Gerçi ölümde sırayla  !!!!

 ÖGRENCİLERE SORDUK NEDEN YILDIZELİ DİYE VE İŞTE DÜŞÜNCELER !!!... 

Yıldızeline gelmememiz tamamen şans eseri çogumuz burayı bilmeden geldik.Hepimizin hayalettigi gibi bi yere gelmedik . İstediğimiz üniversite bu degildi.Alışamadık çok zorlandık ,sevemedik ama o kadar güzel insanları var ki ailemiz kadar sıcak samimi…İlk geldigimiz gün yaptıgımız yorumlara şuan gülüyoruz çünkü YILDIZELİNİ seviyoruz . Ve işte biz bu yüzden yıldızelindeyizİnsan alışınca yıldızeli bizim için bi paris oldu.Bizim parisimiz YILDIZELİ  Hala konuşuyoruz kendi aramızda okul liseden farklı değil ,güzel degil ve hiç bi etkinliği yok ama düşününce buranın liseden çok farklı oldugunu anlayabiliyoruz.HOCALARIMIZ bizim buraya alışmamızda ve burayı sevmemizde çok yardımcı oldular onlara da çok teşekür ediyoruz. 

 MYO YILDIZELİ HAKKINDA KONUŞUYOR 


 ÖGRENCİLERLE RÖPORTAJIMIZ… SORULARIMIZ??? 

1:Sizce yıldızeli nasıl geliştirilebilir?Neler yapılmalıdır? 2:Kendi bölümünüz hakkında ne düşünüyorsunuz ?Çalışma imkanı varmıdır? 3:Başka bölüm okumak istediniz mi? 4:Bölümünüze severek mi geldiniz:? 

 VE ÖGRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ: 

BANKA.B.B: 
1:Yolların düzeltilmesi için belediye bi çalışma yapabilir.Çünkü ulaşımı hiç iyi degil.Burada üniversite okuyan gençlerin yapabilecekleri hiçbir etkinlik yoktur .Bunun için birşeyler yapılmalı . 
2:Çok iyi bir bölüm oldugunu ve önünün açık oldugunu düşünüyorum. 
3:Evet oldu çünkü besyo yada polislik okumak istiyordum . 
4:Evet bölümümü kendi istegimle tercih ettim . 
BÜRO YÖNETİMİ.K.Ş: 
1:Sosyal faliyetler çogaltılabilir.Kafeler yada daha farklı etkinlikler yapılabilir veya ögrenciler için daha fazla etkinlikler düzenlenebilir. 
2:Önü açık bir bölüm ve çalışma imkanı çok iyi oldugunu düşünüyorum. 
3:Hayır olmadı. Çünkü kendi bölümümü seviyorum. 
4:Evet.iş imkanı oldugu için bu bölümü seçtim. 
MALİYE.D.Y: 
1:Kafeleri olmalı alışveriş yapabilecegimiz hiçbir magaza yok. Bunun için birşeyler yapılmalıdır.Çevre görünümü iyi degil bunun için belediyenin birşeyler yapması gerektığini düşünüyorum. 
2:Evet çalışma olanagı geniş ve bir çok yerde çalışılabilir. 
3:Evet oldu.Çünkü hemşirelik bölümünü çok istiyordum. 
4:Evet bölümümü isteyerek yazdım. 
BANKA.H.E: 
1:Sosyal aktivitesi çok zayıf olan yıldızeli ilçesinde sosyal aktivite faliyetleri bulundurularak geliştirilmesi mümkündür. 
2:İyi bir bölüm oldugunu ve önü açık olan bir bölüm oldugunu düşünüyorum .Ayrıca çalışma imkanı var. 
3:Hayır başka bir bölüm okumak istemedim. 
4:Evet.Bölümüme isteyerek geldim. 
YEREL YÖNETİM.M.B: 
1:Yeni binalar yapılmalı ve çevre temizligine önem verilmelidir. 
2:Kendi bölümümden memnunum ama geliştirmek için yeterli imkan yok. 
3:Evet başka bir bölüm istedim.Adalet bölümünü okumayı çok istedim halada istiyorum ve okumak için sınavlara tekrar girecem. 
4:Bölümüme isteyerek gelmedim.Çünkü boşta kalmamak için yazdım geldi. 
BÜRO YÖNETİMİ.T.Y: 
1:Sosyal aktiviteler yapılmalı.Öğrencinin zaman geçirebilecegi alanlar olmalı.Bence Belediye Başkanının bir şey yapması gerekir. 
2:Bölümümü seviyorum güzel bir bölüm.Çalışma imkanı diger mesleklere göre daha fazla. 
3:Evet oldu başka bir bölüm okumak isterdim .O da hemşirelik bölümüydü. 
4:Evet bölümüme severek geldim. 
MALİYE.E.K: 
1:Evet yıldızeli geliştirilebilir.Eğlence alanları ve kültürel etkinlikler yapılabilir. 
2:Güzel bir bölüm ama sınıfça bu bölümden zorlanıyoruz. 
3:Evet hemşire olmayı çok istiyordum. 
4:Evet bölümüme severek geldim ama dört yıllık olmasını daha çok isterdim.
BÜRO YÖNETİM.K.P: 
1:Öğrencinin eğlenebileceği etkinlikler olabilir.Mesela Festivaller düzenlenebilir. 
2:Bölümümün çok iyi bir bölüm olduğunu düşünüyorum. 
3:Evet başka bir bölümde okumayı isterdim.Ve ben polis olmayı çok istiyordum.Sağlık problemlerinden dolayı olmadı. 
4:Evet bölümüme severek geldim. 
YEREL YÖNETİM.B.Ö: 
1:Öncelikle burada yaşayan halkın ögrenciyi sevmesi gerekiyor.Burada ki nüfus artışından kaynaklanan faydaların görülmesi gerekiyor.yeni iş sektörleri oluşturulmalı sanayi ticaret vb olması gerekiyor. 
2:Bölümüm hakkında hiçbir düşüncem yok okuyorum hakkımda hayırlısı olsun. 
3:Başka bölüm okumak istemedim şuan ki bölümümü de ailemin ısrarıyla okuyorum.Bana kalsa ticarete atılır kendi işimi yapardım. 
4:Bu bölüme aile zoruyla geldim.
 MALİYE.F.G: 
1:Yıldızeli geliştirilebilir.İnsanlarının biraz bilinçli olması lazım. 
2:Kendi bölümümü seviyorum güzel.Atama imkanıda var.
3:Evet güzel sanatlar okumak isterdim.
4:Bölümüme severek geldim. 
GIDA .G.B: 
1:Avm açılabilir.Sinama salonu yapılabilir. Ulaşım kolaylaştırılabilir. 
2:Bölümümden memnunum ve dört yıllığa tamamlamak istiyorum. 
3:Evet saglık bölümünde okumak isterdim. 
4:Evet.Çünkü dikey geçiş sınavında diyetisyenlik var o yuzden.
YEREL YÖNETİM.S.B: 
1:Öncelikle bir parkın yapılması gerekiyor. Eglence yerleri düzenlenmeli. Mesala sınama salonu bilardo salonu vs yapılmalı. 
2:Bölümüm güzel bir bölüm .Çalışma imkanı yüksek. 
3:Evet polis olmak hayalimdi. Polis olmak isterdim.
4:Tesadüfen geldim .İsteyerek gelmedim. 
GIDA.N.D: 
1:Egitim açısından daha çok geliştirilebilir.Spor salonu ve canlı müzık olmalı . 
2:Bölümümde çalışma imkanı var ve bölümü seviyorum . 
3:Evet.Polis olmayı isterdim.
 4Hayır. Çünkü polis olmayı çok istiyordum halada çok istiyorum polis olmak için çaba gösterecem.


 BİZE YARDIMCI OLAN TUM ARKADAŞLARIMIZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ YILDIZELİ KYK YURDUNUN PERSONELLERİ İLE SOHBETİMİZ 



HARUN HANÇERLİ :YURDUMUZUN AŞÇISI 
SORU 1:Yıldızelini seviyomusunuz .Yıldızeli hakkın düşünceleriniz neler ? 
CEVAP :Hiç bir şey hissedmiyorum.Allah buraya kimseyi düşürmesinAklı olan burdan kaçar. SORU 2:Mesleginizi severek mi yapıyosunuz? 
CEVAP:Hayır memnun degilim en son yapılacak iş aşçılık çünkü insanları memnun etmek hiç kolay degil.Herkesin damak tatı farklı o yuzden zor bir iş .
 SORU 3:Kyk yurdunda çalışmakdan memnun musunuz? 
CEVAP:Evet memnunum ama söyledigim gibi yaptıgım iş hiç kolay bi iş degil .Ama yurtda çalışmak benim için zor o kadar öğrenciye laf anlatmak insanı yoruyor biraz. 

ZEYNEP ELDEMİR:YURDUMUZUN YEMEKHANE GÖREVLİSİ 
SORU 1:Yıldızelini seviyomusunuz.Yıldızeli hakkında düşünceleriniz neler ? 
CEVAP:Buralıyım o yuzden burayı çok olmasa da seviyorum .çok gelişmiş biryer degil bunu biliyoruz ama halkımız devletimiz bunun için birşeyler yapmıyor.
 SORU 2:Mesleginizi severek mi yapıyorsunuz? 
CEVAP:Hayır mecburiyetten yapıyorum. Bakmam gereken çocuklarım var .Başka bi iş imkanım olsa yapmazdım bu işi ama yıldızelinde yok böyle bir şansımız. 
SORU 3:Kyk yurdunda çalışmakdan menun musunuz ? 
CEVAP:Evet burda çalışmak guzel ama işimi sevmiyorum. 

GÜLDEN TOPAKDAŞ:YURDUMUZUN YEMEKHANE GÖREVLİSİ 
SORU 1:Yıldızelini seviyormusunuz?Yıldızeli hakkında düşünçeleriniz neler? 
CEVAP:Yıldızeli güzel bir yer. Burda olmaktan mutluyum ama birçok yönden eksiklikleri var. Bunun için gerekli koşular sağlanmalı ve yıldızeli halkına rahat bir yaşam sunulmalıdır. 
SORU 2:Mesleğinizi severek mi yapıyorsunuz? 
CEVAP:Bazen evet bazen hayır. 
SORU 3:Kyk yurdunda çalişmakdan memnun musunuz ? 
CEVAP:Evet güzel bi ortam . 

ŞEFİKA YILMAZ:YURDUMUZUN TEMİZLİK GÖREVLİSİ 
SORU 1:Kyk yurdunda çalışmakdan memnun musunuz ? 
CEVAP:Memnunuz çok yoruluyoruz ama olsun işimiz sonuçda işimiz çok sabır gerektiren bi iş . SORU 2:Kyk yurt ögrencilerini seviyormusunuz? 
CEVAP :Evet seviyorum sevmemiş olsam onlara elimden geldigi kadar annelik yapmaya çalışmam Onların boslukluklarını doldurmaya çalısıyoruz.Çünkü bende bi anneyim iki evladım var onların yerıne koyuyorum ve sevgiden mahrum bırakmadıgımı düşünüyorum. SORU 3:işinizi severek mi yapıyorsunuz? 
CEVAP :Evet severek yapıyorum .

 REFİKA DAMAR:İDAREMİZDE MEMUR 
SORU 1Yıldızeline isteyerek mi geldiniz ? 
CEVAP :Hayır isteyerek gelmedim.Zorunlu oldugum için geldim. 
SORU 2:Yıldızelinde görev yapmak nasıl bir duygu ? 
CEVAP : Kötü bi duygu çünkü burda yaşamıyorum geliş gidiş yapıyorum ve bu benim için çok zor bir durum . 
SORU 3:Kyk yurt ögrencilerini seviyomusunuz ?Bu meslegi isteyerekmi yapıyorsunuz ? 
CEVAP :Evet öğrenciler çok sempatik seviyorum onları. Meslegimi severek yapmıyorum çünkü istedigim bir iş degildi. 

BİZLERLE SOHBET EDEN TÜM MEMURLARA TEŞEKUR EDERİZ…


Yazan: Havva

0 yorum: