YİĞİDİN HARMAN OLDUĞU YER YOZGAT


YİĞİDİN HARMAN OLDUĞU YER YOZGAT






Bozok yaylası olarak adlandırılan Yozgat ,doğası tabiat güzellikleri tarihi ,turistlik değerleri
ve kaplıcalarıyla gezilip görülmesi gereken en güzel illerimizden biridir.Bir Yozgatlı olarak
memleketimden çok memnunum ve iyi ki Yozgatlıyım. Benim Yozgatım  bir başkadır.
Yiğidin harman oduğu yerdir Yozgat.
Ben Yozgatın  Sarıkaya ilçesinde yasıyorum. Aslında Sarıkaya ilçesi Anadoluda ilk siyasi birliği kurmustur. Hitit işparratorluğunun kurulus alanı içerisine girmektedir.
Yozgat da yüksek öğretim veren Bozok Üniversitesi vardır.
Yozgat Türkiyenin 15. büyük ilidir. Yozgat da 14 ilçe vardır.Sarıkayanın 39 köyü vardır.

Yozgatın ekonomisi tarıma dayalıdır,hayvancılık çok önemlidir.
Yozgat'da çamlık Mesire Alanı,Kazankaya vadisi, Gelingülü barajı gibi gezilecek,eğlenilecek yerler vardır.
Sarıkaya Kaplıçalarıyla da ünlü bir ilçedir.18.000 nüfusu vardır.Sarıkaya da Romalılardan kalma taslarla örülü duvarlar kalıntılarına,kazılara sıkça rastlanır.
Yozgatın yöresel yemekleri, testi kebabı, Arabası , Madımak,ve Tas kebabıdır.

 Parmak Çörekte Yozgata özel bir ekmektir


Yazar: Medine DİNÇ

0 yorum: