YILDIZELİ KYK YURDU ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİ KARDEŞLERİMİZ İÇİN ÇÖZÜM YOLLARI NELERDİR?

YILDIZELİ KYK YURDU ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİ KARDEŞLERİMİZ İÇİN ÇÖZÜM YOLLARI NELERDİR?

Yıldızeli KYK yurdunda bulunan kız öğrencileri ile engelli kardeşlerimiz için düşündükleri çözüm yollarını soru ve cevap yöntemiyle gerçekleştirdim.
 Engellilere eğitim hakkı ile ilgili görsel sonucu

Soru:1) Eğer siz engelli olsaydınız hayata bakış açınız nasıl olurdu ?

CEVAPLAR:

  • ·         Hayata küserdim.
  • ·         Dışarı çıkmazdım.
  • ·         Toplum içine çıkmak ve engelli olduğumu unutmak isterdim.
  • ·         Kendimi küçümserdim.
  • ·         Hayattan tat almaz çok mutsuz olurdum.
  • ·         Hayat sınavım olduğu için sabrederdim Allaha sığınırdım.
  • ·         Çevremdeki herkese muhtaç olduğumu hissederdim. Bu neden dolayısıyla mutsuz olurdum.
  • ·         Çevremdeki dostumu düşmanımı daha iyi tanımaya çalışırdım.
  • ·         Her şeyde vardır bir hayır der ve hayat yoluma devam ederdim.
  • ·         Çevremdeki engelsiz kardeşlerime özenirdim. Fakat varlığıma her zaman şükrederdim.





SORU:2) Engelli kardeşlerimize yardım amaçlı çalışmalarınız neler olurdu?
  • ·         Yardım sadece maddi değildir. Engelli  kardeşlerimize manevi yardımda daha çok bulunmaya çalışırdım.
  • ·         Her şeyi yapabileceklerinin  farkına vardırır hiçbir şey yapamayacakları umudunu kırar her şeyi yapabileceklerini sadece kendilerine güvenmeleri gerektiğinin farkına vardırırdım.

 Engellilere eğitim hakkı ile ilgili görsel sonucu


SORU:3) Engelli kardeşlerimizi topluma kazandırmak ve onları bizden biri olduklarını sağlamak için neler yapardınız?

  • ·         Bol bol ziyaret faliyetlerinde bulunurdum.
  • ·         Konser verirdim.
  • ·         Gezi düzenlerdim.
  • ·         Toplum yaşantısında engelli kardeşlerimizi düşünerek faaliyetlerde bulunurdum.
  • ·         Kitap okuma faaliyetlerinde bulunurdum.

  • Engellilere eğitim hakkı ile ilgili görsel sonucu


SORU:4) Sizce engelli kardeşlerimizin hayatta yapmayı en çok diledikleri nelerdir?

  •  Herkesten aynı cevap geldi ve bütün arkadaşlarımızla verdiğimiz cevap aynıydı. Bir engellinin hayatta en çok dilediği şeyin toplum tarafından hor görünmek istemedikleri olduğunu düşündük.

Yazan: Melek GÜNEŞ

0 yorum: